Posiedzenie Rady ds. Rodziny, Edukacji i Wychowania NRR 16.05.2024 r.

 In Informacje stowarzyszenia

Na posiedzeniu Rady ds. Rodziny, Edukacji i Wychowania „Polski głos o zmianach w Unii Europejskiej. Stanowisko w przededniu polskiej prezydencji – edukacja.” zostało przedstawione pismo Koalicji na Rzecz Ocalenia Polskiej Szkoły, której INER jest członkiem.

Podczas spotkania reprezentowała nas dr Katarzyna Segeth – Boniecka. Poniżej treść pisma.

Wychowanie prorodzinne w polskiej szkole.

Ciekawej odpowiedzi na pytanie o to komu opłaca się permisywna edukacja seksualna udziela Monica Cline, była edukatorka seksualna Planned Parenthood, wyszkolona przez tę organizację i współpracująca z nią przez 10 lat, która w tekście opublikowanym  na WashingtonExaminer.com twierdzi, że edukacja jest ułożona tak, aby promować rozwiązłość i robić z dziewczynek klientki klinik aborcyjnych. O programie edukacji seksualnej, który prowadziła pisze tak: „to idealne narzędzie do promowania zmian społecznych, przez nawoływanie młodzieży do rozwiązłości seksualnej i aborcji. To idealny biznesplan na pozyskanie długoterminowego klienta, w dodatku wspierany przez rząd i osłonięty płaszczykiem prewencji przeciw wirusowi HIV” – czytamy w tekście pani Cline. Była seksedukatorka pyta w jaki sposób przechodzimy od haseł planowania rodziny i zdrowia do ryzykownych zachowań seksualnych i aborcji? I odpowiada sobie sama: właśnie przez permisywną edukację seksualną.

Tymczasem szkoła powinna:

  1. przekazywać wiedzę dotyczącą płciowości człowieka, dojrzewania fizycznego, psychicznego i emocjonalnego wychowanka –  z uwzględnieniem sfery etyczno-moralnej;
  2. wspierać młodych ludzi w odpowiedzialnych wyborach życiowych.

Program „Wychowania do życia w rodzinie” obecnie realizowany w Polsce jako edukacja seksualna typu A (wg Amerykańskiej Akademii Pediatrii), ma charakter prorodzinny, prezentuje integralną wizję seksualności i motywuje młodzież do abstynencji seksualnej w okresie dojrzewania. W centrum uwagi wychowawczej znajduje się ciało człowieka będące zawsze znakiem osoby. Przekazywana jest wiedza na temat organizmu ludzkiego, zachodzących w nim zmian rozwojowych w okresie prenatalnym i postnatalnym, co sprzyja akceptacji własnej płciowości. Wychowanie do czystości jest wyrazem szacunku dla życia ludzkiego.

Edukacja seksualna typu C, realizowana w większości krajów europejskich, to głównie przekaz wiadomości biologicznych, dotyczących anatomii i fizjologii układu płciowego, treści niezwykle szczegółowych, ocierających się nieraz o pornografię oraz szerokiej informacji na temat środków antykoncepcyjnych/wczesnoporonnych i chorób przenoszonych drogą płciową. Zakłada, że człowiek ma prawo do realizacji swoich potrzeb seksualnych od  najmłodszych lat, otrzymuje więc wiedzę, na którą jako dziecko, nie jest przecież jeszcze gotowe. Nie promuje zasad moralnych.

Badania wskazują, że realizacja edukacji seksualnej typu C w wielu krajach zachodnich:

  • nie eliminuje problemu nieplanowanych ciąż i aborcji u nieletnich (w wielu z tych państw liczba aborcji przekracza liczbę urodzeń);
  • nie zabezpiecza skutecznie przed chorobami przenoszonymi drogą płciową, które są tym częstsze im wcześniejszy wiek inicjacji seksualnej, co wynika z niedojrzałości układu odpornościowego narządów płciowych dziewcząt do podejmowania współżycia seksualnego.

Ponadto kraje realizujące edukację seksualną typu C charakteryzuje:

  • wyjątkowo niski przeciętny wiek inicjacji seksualnej;
  • wysoki wskaźnik liczby dokonywanych aborcji w przeliczeniu na 1000 żywych urodzeń;
  • wysoki wskaźnik liczby przestępstw o charakterze seksualnym.

Wnioski

Zdecydowanie lepsze wyniki edukacji w tym zakresie daje realizowany w naszym kraju program „Wychowania do życia w rodzinie”, czyli edukacja seksualna typu A. Głównym celem nauczania jest pomoc w rozwoju psychoseksualnym uczniów, a także przygotowanie młodzieży do życia w małżeństwie i rodzinie. Nie propaguje się antykoncepcji, ale duży nacisk kładzie się na zdrowie prokreacyjne, w tym rozpoznawanie płodności metodami naturalnymi (ekologię płodności) i ochronę życia człowieka od poczęcia.

Dr  Katarzyna Segeth-Boniecka

Członek Zarządu Instytutu Naturalnego Planowania Rodziny według metody prof. dr med. J. Rötzera

Przedstawiciel Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli i Wychowawców

Recent Posts
Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.